Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Kocham MATMĘ

Tabliczka mnożenia w trzy minuty. Dlaczego nie nauczyli mnie tego w szkole?

11.04.2022

Tabliczka mnożenia w trzy minuty. Dlaczego nie nauczyli mnie tego w szkole? Nauczyciel zdradził w internecie sposób na szybką naukę tabliczki mnożenia. - W kilka minut nauczyłam się więcej niż przez 8 lat w szkole - komentuje jedna z uczennic.
więcej »

Dzielenie pisemne może być łatwe?

31.03.2022

Dzielenie pisemne może być łatwe? Dzielenie pisemne dużych liczb to dla wielu uczniów koszmar. Nauczycielka nagrała filmik, na którym pokazuje, jak zrobić to szybciej i łatwiej. Jak Wam się podoba taka metoda?
więcej »

Tik-tak, czyli problemy z zegarem - dla uczniów z klas IV-VI

21.11.2014

Tik-tak, czyli problemy z zegarem - dla uczniów z klas IV-VI
Z odczytywaniem godzin na zegarze dzieci miewają ogromne problemy. I nie pomaga fakt, że w (niemalże) każdym domu wisi duży tarczowy zegar, z którym można się oswoić od wczesnego dzieciństwa. Odczytywanie z niego godzin niejednemu dziecku wydaje się czarną magią. W dodatku wszyscy mu wmawiają, że to jest proste, i tłumaczą od razu na konkretnych przykładach: Zobacz, tak jest szósta, a tak pięć po szóstej, rozumiesz? A dziecko nie rozumie…
więcej »

Podróże w czasie - zadania dla uczniów z klas IV-VI

08.12.2014

Podróże w czasie - zadania dla uczniów z klas IV-VI
Wiele dzieci ma problem z obliczeniami zegarowymi. Nauczyciele zauważają, że dzieciom do lat 10 szczególne trudności sprawiają zadania, których treść dotyczy cofania się w czasie. Nam, dorosłym wydaje się, że poziom trudności jest ten sam – co za różnica: doliczyć kilka godzin czy je odjąć.
więcej »

Tabliczka mnożenia i czekolady - dla uczniów z klas IV-VI

28.10.2014

Tabliczka mnożenia i czekolady - dla uczniów z klas IV-VI W starszych klasach szkoły podstawowej koniecznie trzeba znać tabliczkę mnożenia. Co zrobić, gdy nasze dziecko wciąż ma duże problemy z jej zapamiętaniem? Słyszymy, jak zapytane na przykład o iloczyn 7 ∙ 3 zaczyna w pamięci dodawać. Rozlega się nieśmiały szept pod nosem: siedem plus siedem to czternaście... czternaście i siedem to dwadzieścia jeden... Reakcją bywa nasza złość – że się nie uczy, nie stara, ma mnożyć, a dodaje!
więcej »

Siedmiu krasnoludków - zabawy dla uczniów z klas I-III

28.11.2014

Siedmiu krasnoludków - zabawy dla uczniów z klas I-III Rozkład liczby na składniki to jedna z najważniejszych umiejętności, które dziecko powinno nabyć na wczesnym etapie edukacji  matematycznej. Dzięki temu będzie mu łatwiej nauczyć się sprawnie odejmować liczby. Poza tym opanowanie rozkładu liczb na składniki będzie konieczne przy dodawaniu i odejmowaniu z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
więcej »

Odgłosy z farmy - zabawy dla uczniów z klas I-III

14.11.2014

Odgłosy z farmy - zabawy dla uczniów z klas I-III Gdy dziecko bierze udział w grze, nie zastanawia się, jaka część jego radości pochodzi z zabawy, a jaka – z ciężkiej pracy. Nie jest to z resztą istotne. Ważne, że oba rodzaje aktywności się kumulują i sprawiają, że dziecko się rozwija i jest gotowe do coraz większych wyzwań, jakie stawia przed nim szkoła i codzienne życie.
więcej »

Po kropkach i kreskach do wygranej - zabawy dla uczniów z klas I-III

31.10.2014

Po kropkach i kreskach do wygranej - zabawy dla uczniów z klas I-III Od zarania dziejów człowiek poświęcał część swojego czasu na rozrywkę. W mitologii greckiej przypisuje się wynalezienie gry w kości i warcabów Palamedesowi, który podobno podczas oblężenia Troi zaproponował urozmaicenie czasu między szturmami właśnie grą.
więcej »

Sprawność rachunkowa - dla uczniów z klas IV-VI

07.10.2014

Sprawność rachunkowa - dla uczniów z klas IV-VI
Gdy dziecko chodzi do trzeciej klasy, od różnych osób zaczyna dostawać sygnały, że w przyszłym roku czeka je HORROR. „Czwarta klasa jest bardzo trudna”, „w czwartej to się dopiero zacznie”, „teraz matematyka jest łatwa, ale zobaczysz za rok” i wreszcie – „w czwartej klasie sobie nie poradzisz”. Straszą starsi koledzy, niekiedy nauczyciele i niestety, my, rodzice. Może to sprawić, że nasze dziecko się przerazi i będzie czekać na tę groźną matematykę źle nastawione. 



więcej »

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III

07.10.2014

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III Zdobywanie umiejętności matematycznych jest jak budowanie domu. W edukacji wczesnoszkolnej nasze dziecko stawia fundamenty. W klasie czwartej dobudowuje parter, a w piątej i szóstej – pierwsze piętro. I wtedy najczęściej już widać, na ile jego budowla jest stabilna. Czasem się okazuje, że jednak się chwieje…


więcej »
Miasto Pociech dla Ukrainy

Baza bezpłatnych atrakcji dla dzieci z Ukrainy

Ukraińscy uczniowie w Polsce

Baza darmowych materiałów dla uczniów z Ukrainy i polskich nauczycieli

Weź udział w sondzie!

Czas pracy nauczyciela

RANKINGI szkół

Ranking mazowieckich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking warszawskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking małopolskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking krakowskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking dolnośląskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking wrocławskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Ranking opolskich szkół podstawowych 2021

RANKINGI szkół

Te WARSZAWSKIE szkoły wypadły najlepiej na egzaminie z języka angielskiego

RANKINGI szkół

Te WARSZAWSKIE szkoły najlepiej przygotowały uczniów do egzaminu z MATEMATYKI

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

  • najczęściej
    czytane
  • najczęściej
    komentowane

made in osostudio