Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III

07.10.2014

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III
Zdobywanie umiejętności matematycznych jest jak budowanie domu. W edukacji wczesnoszkolnej nasze dziecko stawia fundamenty. W klasie czwartej dobudowuje parter, a w piątej i szóstej – pierwsze piętro. I wtedy najczęściej już widać, na ile jego budowla jest stabilna. Czasem się okazuje, że jednak się chwieje…



Czy można było temu zapobiec? Jak można wówczas dziecku pomóc? W myśl naszej metafory – trzeba zacząć od wzmocnienia fundamentów. Na czym to polega?

Zacznijmy od tego, na czym polegać nie powinno. Czasem trudno nam, rodzicom pomagającym w lekcjach, oprzeć się pokusie podawania gotowych sposobów. My wiemy, jak rozwiązać zadanie – niech wie i nasze dziecko. Mówimy wprost: zrób tak i tak, a otrzymasz dobry wynik. Chociaż mamy dobre intencje, utrudniamy naszemu dziecku rozwój matematyczny.

To nasze dziecko musi wzmocnić te fundamenty – samodzielnie. Rolą rodzica jest stawianie odpowiednich pytań i proponowanie ciekawych ćwiczeń. Ważna jest przy tym akceptacja metod ich rozwiązania – nawet jeśli nie są zgodne z tym, jak nas kiedyś uczono. Cenny jest każdy prowadzący do dobrego wyniku pomysł, który zrodził się w głowie dziecka.
To dzięki tym własnym pomysłom nasze dziecko rozwinie się matematycznie, a poczucie sukcesu – pochwała rodziców – sprawi, że nastawienie do przedmiotu będzie pozytywne.

W cyklu Kocham matmę! znajdą Państwo propozycje, jak razem z własnym dzieckiem poznawać świat matematyki. Będziemy publikować opisy ćwiczeń, gier i zabaw do wykorzystania w domu przez rodziców i dzieci w wieku 6–12 lat.

Dziś przygotowaliśmy dla Państwa trzy materiały. Pierwszy z nich – zatytułowany Zadawanie pytań – pokazuje metodę, jaką należy pracować z dziećmi w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Drugi – Równoliczność – pozwoli wykształcić jedną z fundamentalnych umiejętności: rozróżnianie pojęć „tyle samo” i „takie same”. Trzeci – Bieg do 15 – to gra, dzięki której dziecko może doskonalić umiejętność liczenia i tworzenia strategii, a także kształtować swoją spostrzegawczość.


PLIKI DO POBRANIA

Zadawanie Pytań

Równoliczność

Bieg do 15 











 

Dodaj komentarz

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

RANKINGI szkół

Ranking krakowskich szkół podstawowych 2022

RANKINGI szkół

Ranking warszawskich szkół podstawowych 2022

Szkoły podstawowe

Te krakowskie szkoły wypadły najlepiej na egzaminie z matematyki 2022

Szkoły podstawowe

Te krakowskie szkoły wypadły najlepiej na egzaminie z j. angielskiego 2022

Ukraińscy uczniowie w Polsce

Baza darmowych materiałów dla uczniów z Ukrainy i polskich nauczycieli

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

  • najczęściej
    czytane
  • najczęściej
    komentowane

made in osostudio