Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Jak ma wyglądać nauczanie hybrydowe? Którzy uczniowie będą się uczyć stacjonarnie? Znamy szczegóły

16.10.2020

Anna Kolet-Iciek redakcja@miastopociech.pl

Jak ma wyglądać nauczanie hybrydowe? Którzy uczniowie będą się uczyć stacjonarnie? Znamy szczegóły
Wiadomo już, jak ma wyglądać nauczanie hybrydowe w szkołach znajdujących się w żółtej strefie. Ministerstwo edukacji poinformowało też, które szkoły w strefach żółtych i czerwonych mają nadal pracować stacjonarnie.

Od poniedziałku uczniowie szkół ponadpodstawowych z terenu objętego czerwoną strefą będą mieli lekcje na odległość. Wszyscy pozostali będą uczyli się w trybie mieszanym (hybrydowym). W obu strefach będą wyjątki, dotyczyć mają m. in. szkół specjalnych, szkół specjalnych w zespołach, internatów, szkół i placówek w kształceniu zawodowym i ustawicznym – w zakresie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych.

Zmiany w funkcjonowaniu szkół ponadpodstawowych będą obowiązywały od poniedziałku, aż do czasu obowiązywania strefy żółtej i czerwonej na danym terenie.

Nauczanie hybrydowe. Jak będzie wyglądać?

W strefie żółtej wszyscy uczniowie ze szkół ponadpodstawowych przejdą na system mieszany (hybrydowy), w trybie ok. 50 proc./50 proc. Oznacza to, że co najmniej połowa uczniów z danej szkoły będzie miała zajęcia stacjonarnie w szkole, a pozostali zdalnie. O tym, którzy uczniowie będą przychodzić na zajęcia, a którzy zasiądą w domu przed komputerami ma zdecydować dyrektor szkoły.

Wyjątki w strefie żółtej i czerwonej

Jak informuje resort edukacji, nauczanie stacjonarne będzie nadal prowadzone w przedszkolach i szkołach podstawowych, ale także w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, szkołach specjalnych samodzielnych lub funkcjonujących w zespołach. MEN argumentuje, że w tych szkołach młodzież ma zapewnioną naukę, wychowanie, a także prowadzone są zajęcia o charakterze specjalistycznym, terapeutycznym, rewalidacyjnym.

Co ciekawe, resort chce, by uczniowie, który z różnych powodów nie mogą uczestniczyć w zdalnej edukacji ze swoich domów, bo na przykład mają trudną sytuację rodzinną lub nie mają dostępu do internetu będą mogli nadal przychodzić do szkoły. - Ci uczniowie mają być zaopiekowani w szkołach. Dyrektor ma obowiązek zorganizowania dla nich zajęć stacjonarnych lub na odległość z wykorzystaniem szkolnego sprzętu - informuje Dariusz Piontkowski, szef resortu oświaty. 

W przypadku szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe zajęcia praktyczne w strefie żółtej i czerwonej będą prowadzone co do zasady stacjonarnie, w tym u pracodawców. Jeżeli z programu nauczania danego zawodu wynika możliwość realizacji części zajęć zdalnie, wówczas szkoła lub placówka będzie mogła te zajęcia prowadzić z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praktyki zawodowe w strefie czerwonej realizowane będą stacjonarnie lub w formie projektu edukacyjnego albo wirtualnego przedsiębiorstwa. W strefie żółtej praktyki zawodowe będą odbywać się stacjonarnie – o ile u pracodawcy nie wystąpią zdarzenia zagrażające zdrowiu uczniów.

Ograniczeniem nie będą także objęci młodociani pracownicy będący uczniami branżowej szkoły I stopnia w zakresie zajęć praktycznych u pracodawców. Będą oni realizować zajęcia praktyczne o ile u pracodawcy nie wystąpią zdarzenia zagrażające ich zdrowiu.

Ograniczeniem nie będą także objęte internaty, w których przebywają uczniowie, w tym z zagranicy.

Dodaj komentarz

made in osostudio