Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Bezpłatne szkolenia dla nauczycieli zainteresowanych walką z uprzedzeniami

01.02.2019

Bezpłatne szkolenia dla nauczycieli zainteresowanych walką z uprzedzeniami
Jak uczyć o Holokauście? Jak radzić sobie z emocjami towarzyszącymi tej tematyce? I jak pomóc uczniom walczyć ze stereotypami, które mogą prowadzić do nienawiści? Tego wszystkiego dowiedzą się nauczyciele podczas bezpłatnych szkoleń organizowanych przez Muzeum Etnograficzne w Krakowie. Uwaga! Liczba miejsc ograniczona.

Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli zainteresowanych aktywnym włączaniem tematyki dziedzictwa żydowskiego do programu edukacji szkolnej oraz walką z antysemityzmem i uprzedzeniami.

Na program szkolenia składają się trzy bloki tematyczne:

Emocje ukryte w ciemności. Praca z uczuciami pojawiającymi się u odbiorców treści dotyczących Zagłady – prowadzenie dr Anna Łachowska i dr Katarzyna Wanat (Fundacja Instytutu Edukacji Emocjonalnej)
Spotkanie poświęcone metodom świadomej pracy z emocjami w kontekście nauczania o Holokauście. Ćwiczenia ułatwiające zrozumienie odczuć towarzyszących uczestnikom spotkań z problematyką Zagłady. Algorytmy postępowania w sytuacjach, w których u odbiorców pojawiają się różne emocje związane z omawianymi treściami. Działania umożliwiające redukcję napięcia i ułatwiające prowadzenie dyskusji na trudne, wyzwalające emocje tematy. Spotkanie w przestrzeni wystawy czasowej „Widok zza bliska. Inne obrazy Zagłady”.

Gramatyka kultury. O możliwościach i ograniczeniach w patrzeniu na świat przez nasze „kulturowe okulary” – prowadzenie Urszula Sobczyk i Anna Grajewska (Dział Edukacji, Muzeum Etnograficzne w Krakowie)
Spotkanie z ekspozycją MEK, fragmentami lektur i tekstami ze stron internetowych pozwalające na zilustrowanie problemów, które napotykamy, zajmując się tematem dziedzictwa kulturowego. Analiza wybranych etnonimów i związków frazeologicznych na tle warunków historyczno-społecznych, w jakich funkcjonowały. Zaproszenie do wejścia w rolę muzealnego kuratora i przećwiczenia sposobów zachęcania młodzieży do świadomego i odpowiedzialnego wypowiadania się na temat tekstów kultury.

Oni byli tu z nami. Jak angażować młodzież w odkrywanie i próby upamiętniania – prowadzenie Aneta Ceglarek i Karolina Jastrzębska-Mitzner (Forum Dialogu)
Prezentacja ćwiczeń sprzyjających angażowaniu młodzieży w projekty mające na celu odkrycie lokalnej historii w kontekście społeczności żydowskiej. Zapoznanie z metodami pozwalającymi zachęcić młodych ludzi, by to oni sami stali się badaczami i przewodnikami po często trudnej przeszłości ich miast czy wsi. Przykłady pracy nad elementarnymi wartościami: tolerancją, akceptacją, przepracowywaniem stereotypów, które często prowadzą do nienawiści. Zaproszenie do realnego, angażującego działania w programie Szkoła Dialogu.

Szkolenie odbędzie się 9 lutego (godz. 9.00–15.30) w Muzeum Etnograficznym w Krakowie (pl. Wolnica 1). Dla wszystkich uczestników zostaną przygotowane imienne zaświadczenia o udziale w szkoleniu.

Szczegółowe informacje oraz rezerwacje: Agnieszka Jurek, agamarta@onet.eu, tel. 664 062 776

Liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń. W trakcie szkolenia przewidziany jest obiad i przerwa kawowa.

Projekt jest finansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, a jego organizatorami są Muzeum Etnograficzne w Krakowie oraz Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Nowym Sączu

Dodaj komentarz

made in osostudio