II edycja konkursu została właśnie rozstrzygnięta. W Polsce zgłoszono do niego 1612 prac, spośród których wybrano 20 najbardziej kreatywnych rysunków. W gronie laureatów znalazło się dwoje maluchów z Krakowa.
Narysowane przez dzieci z Polski pluszaki „ożywiła” Maja Mencel ze Stowarzyszenia Babiniec. Uszyte przez nią zabawki trafiły już do 20 finalistów konkursu, w tym do 4-letniej Amelii oraz 6-letniego Jasia z Krakowa. Wymarzona maskotka Amelii to kotek w tęczowe łatki.

Natomiast mały Jaś otrzymał jedynego w swoim rodzaju złoto-różowego rybo-owada.


Natomiast mały Jaś otrzymał jedynego w swoim rodzaju złoto-różowego rybo-owada.

- Wyłonienie zwycięzców okazało się nie lada wyzwaniem, ponieważ projekty wyróżniały się niezwykłą pomysłowością najmłodszych. W każdym rysunku można było dostrzec nie tylko ogromne zaangażowanie, ale przede wszystkim nieskończone pokłady dziecięcej wyobraźni. Chcemy pogratulować laureatom i podziękować wszystkim uczestnikom za przesłane prace. Cieszymy się, że mogliśmy spełnić dziecięce marzenia o wymarzonej pluszowej zabawce – mówi Agata Czachórska, P.O. Kierownika ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Konkurs „Mazania się spełniają” jest częścią akcji „Pluszaki dla Edukacji”, dzięki której IKEA Foundation już od 13 lat wspiera edukację dzieci z najbiedniejszych regionów świata. Spośród 52 000 prac z całego świata jury wyłoniło 10 najciekawszych.
Zwycięskie projekty pochodzą z Tajlandii, Indonezji, Hiszpanii, Hong Kongu, Czech, Egiptu, Finlandii, Francji, Turcji oraz Kanady. Pluszaki stworzone na ich podstawie trafią w listopadzie br. do sklepów IKEA na całym świecie. Będą nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach naszych pociech, ale też pomagać dzieciom. Limitowana kolekcja pluszaków będzie częścią nowej kampanii społecznej IKEA, wspierającej poszanowanie praw dzieci do rozwoju i zabawy. Od 20 listopada do 24 grudnia br. od zakupu każdej zabawki, IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz poszanowania praw dzieci do prawidłowego rozwoju i zabawy w najbardziej zagrożonych społecznościach na świecie.
Zwycięskie projekty pochodzą z Tajlandii, Indonezji, Hiszpanii, Hong Kongu, Czech, Egiptu, Finlandii, Francji, Turcji oraz Kanady. Pluszaki stworzone na ich podstawie trafią w listopadzie br. do sklepów IKEA na całym świecie. Będą nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach naszych pociech, ale też pomagać dzieciom. Limitowana kolekcja pluszaków będzie częścią nowej kampanii społecznej IKEA, wspierającej poszanowanie praw dzieci do rozwoju i zabawy. Od 20 listopada do 24 grudnia br. od zakupu każdej zabawki, IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz poszanowania praw dzieci do prawidłowego rozwoju i zabawy w najbardziej zagrożonych społecznościach na świecie.