Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III

07.10.2014

Matematyczny dom - zabawy dla uczniów z klas I-III
Zdobywanie umiejętności matematycznych jest jak budowanie domu. W edukacji wczesnoszkolnej nasze dziecko stawia fundamenty. W klasie czwartej dobudowuje parter, a w piątej i szóstej – pierwsze piętro. I wtedy najczęściej już widać, na ile jego budowla jest stabilna. Czasem się okazuje, że jednak się chwieje…



Czy można było temu zapobiec? Jak można wówczas dziecku pomóc? W myśl naszej metafory – trzeba zacząć od wzmocnienia fundamentów. Na czym to polega?

Zacznijmy od tego, na czym polegać nie powinno. Czasem trudno nam, rodzicom pomagającym w lekcjach, oprzeć się pokusie podawania gotowych sposobów. My wiemy, jak rozwiązać zadanie – niech wie i nasze dziecko. Mówimy wprost: zrób tak i tak, a otrzymasz dobry wynik. Chociaż mamy dobre intencje, utrudniamy naszemu dziecku rozwój matematyczny.

To nasze dziecko musi wzmocnić te fundamenty – samodzielnie. Rolą rodzica jest stawianie odpowiednich pytań i proponowanie ciekawych ćwiczeń. Ważna jest przy tym akceptacja metod ich rozwiązania – nawet jeśli nie są zgodne z tym, jak nas kiedyś uczono. Cenny jest każdy prowadzący do dobrego wyniku pomysł, który zrodził się w głowie dziecka.
To dzięki tym własnym pomysłom nasze dziecko rozwinie się matematycznie, a poczucie sukcesu – pochwała rodziców – sprawi, że nastawienie do przedmiotu będzie pozytywne.

W cyklu Kocham matmę! znajdą Państwo propozycje, jak razem z własnym dzieckiem poznawać świat matematyki. Będziemy publikować opisy ćwiczeń, gier i zabaw do wykorzystania w domu przez rodziców i dzieci w wieku 6–12 lat.

Dziś przygotowaliśmy dla Państwa trzy materiały. Pierwszy z nich – zatytułowany Zadawanie pytań – pokazuje metodę, jaką należy pracować z dziećmi w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Drugi – Równoliczność – pozwoli wykształcić jedną z fundamentalnych umiejętności: rozróżnianie pojęć „tyle samo” i „takie same”. Trzeci – Bieg do 15 – to gra, dzięki której dziecko może doskonalić umiejętność liczenia i tworzenia strategii, a także kształtować swoją spostrzegawczość.


PLIKI DO POBRANIA

Zadawanie Pytań

Równoliczność

Bieg do 15 











 

Dodaj komentarz

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

made in osostudio