Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Chcą połączyć podstawówkę z liceum. Rodzice uczniów podzieleni

Chcą połączyć podstawówkę z liceum. Rodzice uczniów podzieleni

09.01.2019

Pod koniec stycznia krakowscy radni mają zdecydować o połączeniu w jeden zespół dwóch sąsiednich szkół - podstawówki i liceum. Sprawa wzbudziła mnóstwo kontrowersji i podzieliła rodziców oraz nauczycieli.
Podczas dzisiejszej sesji odbyło się pierwsze czytanie przygotowanego przez Wydział Edukacji projektu uchwały w sprawie połączenia Szkoły Podstawowej nr 153 z Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 8 w ramach którego działa XVIII LO oraz wygaszane gimnazjum. Część dzieci z podstawówki miałaby uczyć się w budynku liceum.

Obie szkoły położone są przy tej samej ulicy Na Błonie, dzieli je niespełna 100 metrów. Podstawówka, jak większość tego typu szkół w mieście, jest przepełniona. W 22 klasach uczy się 458 uczniów. Tymczasem pomieszczeń do nauki jest tylko 19. Bywa więc, że dzieci rozpoczynają zajęcia już o siódmej rano albo kończą po godzinie szesnastej. Na lekcje wychowania fizycznego muszą przechodzić przez ruchliwą ulicę na obiekty KS “Bronowianka”, co jak podkreśla część rodziców jest nie tylko niebezpieczne, ale skraca również czas przeznaczony na ćwiczenia. Na dodatek szkoła jest słabo wyposażona, nie ma w niej pracowni przedmiotowych, które po reformie edukacji są potrzebne dla starszych klas SP.

Tymczasem w sąsiedniej szkole jest zaledwie 5 klas i aż 20 pomieszczeń do nauki. Po odejściu ostatnich gimnazjalistów budynek opustoszeje. Stąd pomysł na połączenie obu szkół. Za takim rozwiązaniem jest dyrektor LO Marek Gaweł, pozytywną opinię wydali również nauczyciele jego szkoły, a także rada Dzielnicy VI.

Negatywnie o projekcie wypowiedzieli się natomiast radni z komisji edukacji. Najgłośniej przeciw takiemu rozwiązaniu protestowała radna Teodozja Maliszewska, która stwierdziła, że „w dużych zgrupowaniach kurczęta są zadeptywane”.

Przeciwna jest ta
kże rada pedagogiczna podstawówki, sprawa podzieliła również rodziców uczniów SP 153.

Część z nich głośno protestuje przeciwko połączeniu obu szkół. Argumentują, że nie chcą, by ich dzieci uczyły się w jednym budynku z licealistami. - Po to przecież była reforma edukacji, by do takich sytuacji nie dochodziło - zaznaczyła dziś na posiedzeniu rady miasta Dorota Tatarczuch, której czworo dzieci uczy się w SP 153.

- To niedorzeczny pomysł, by łączyć podstawówkę z liceum - wtórował jej Marcin Małysz, którego dziecko również uczy się SP 153.

Inny ojciec, Michał Pazowski dowodził, że odległość między szkołami jest zbyt duża, by połączenie ich miało sens, on również zwracał uwagę na problem mieszania się dzieci młodszych z dużo starszymi licealistami.

Jednak wśród rodziców dzieci z podstawówki nie brakuje zwolenników takiego rozwiązania. - Połączenie szkół to jedyna szansa na poprawę warunków nauki naszych dzieci - przekonywał Bernard Kutek.

Anna Pogwizd, której syn dojeżdża na lekcje z innej części Krakowa ubolewała z kolei, że jest to dla niego uciążliwe, ponieważ lekcje kończą się zbyt późno. Zwróciła też uwagę na problem organizacji zajęć wychowania fizycznego, które odbywają się na terenie “Bronowianki”. - Dzieci muszą pokonać ruchliwą ulicę, zanim dojdą na zajęcia i przebiorą się mija znaczna część lekcji, a potem muszą znów się ubierać i wracać do szkoły. Ile czasu zostaje im na ćwiczenia? 15 minut? - dopytywała mama szóstoklasisty.

Lilla Wózek, pełniąca obowiązki dyrektora SP nr 153 w rozmowie z nami przypomina, że to już trzecie podejście urzędników do połączenia obu szkół. - Podobnie jak w poprzednich latach, rada pedagogiczna szkoły jest temu przeciwna. Naszym zdaniem to zaprzeczenie idei reformy edukacji, która zakłada 8-letnią naukę w murach tej samej placówki. Uważamy też, że życie społeczne szkoły w dwóch różnych budynkach nie będzie wyglądało tak jak powinno. Utrudniona będzie chociażby organizacja wspólnych imprez - przekonuje Lilla Wózek.

Dyrektorka przyznaje, że dzieci czasem muszą przychodzić do szkoły na siódmą, a lekcje kończą po 16, ale wówczas odbywają się jedynie zajęcia dodatkowe, takie jak etyka czy lekcje wyrównawcze lub wf (z uwagi na to, że w szkole działają klasy sportowe, które mają aż 10 lekcji wychowania fizycznego w tygodniu).

Wiceprezydent Krakowa Anna Korfel-Jasińska przekonywała podczas dzisiejszej sesji, że inicjatywa połączenia obu szkół wyszła od rodziców uczniów podstawówki. Zaapelowała też, by rodzice “nie straszyli dzieci sobą nawzajem”.

Radna Małgorzata Jantos dopytywała natomiast jakie jest drugie dno zaistniałego konfliktu. - Kto przestanie być dyrektorem w przypadku połączenia obu szkół - zastanawiała się.

W odpowiedzi na jej wątpliwości Dariusz Domajewski z Wydziału Edukacji podkreślił, że Lilla Wózek pełni obowiązki dyrektora jedynie do końca sierpnia. Z kolei kadencja dyrektora Gawła ma trwać jeszcze ponad dwa lata, ale w przypadku połączenia obu szkół zostanie skrócona, a na stanowisko szefa zespołu ma być ogłoszony konkurs. - Dyrektor Gaweł dążąc do połączenia obu szkół zachował się zatem bardzo szlachetnie. Wie, że może stracić stanowisko, a jednak dba bardziej o komfort uczniów i finanse miasta niż własne dobro - zaznaczył Dariusz Domajewski.

Głosowanie nad uchwałą ma się odbyć 30 stycznia. Radny Łukasz Wantuch złożył już poprawkę do projektu, zgodnie z którą po ewentualnym połączeniu szkół w budynku LO mogłyby uczyć się jedynie klasy VII-VIII lub młodsze, ale tylko pod warunkiem, że pisemną zgodę na to wyrazi większość rodziców.

Anna Kolet-Iciek

Komentarze

Na tak
12.01.2019 10:00
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Na tak
12.01.2019 09:59
Rodzice dzieci ze szkoły 153 już się wypowiedzieli! Było głosowanie. Zdecydowana większość jest ZA połączeniem. Wyniki głosowania dostępne są u przedstawicieli Rady Rodziców. Rada Dzielnicy także popiera ten projekt. ięc to nie jest ogon który merda psem. To są najbardziej zainteresowane osoby . A że Dyrekcja jest przeciw i kilka osób z jej otoczenia to trudno. Ludzie ci powinni pomyśleć o dzieciach a nie o swoich partykularnych interesach. I przyda się zmiana zarządzających. Panie Prezydencie miasta Krakowa prosimy o osobę z poza szkoły . Energiczną ,prrzedsiębiorcza i nowoczesna . Chcemy jedno-zmianowosci nauki od 8, ocieplenia szkoły i remontu żeby w niej nie było zaduchu i śmierdzących ubran i chcemy wyższego poziomu nauki jak ktoś napisał kółek tematycznych rozwijających pasję dzieci. Jakie ta szkoła ma sukcesy poza sportowymi ? W konkursach kuratoryjnych ? zadne
Wielbiciel Janka i Liliany
11.01.2019 22:58
Janek H. jak jestes przeciwpołączeniu to nie podpisuj sie jako rodzi tylko ex dyrektor . Hahaha Rodzice są za połączeniem !!!
Tischner jest za połączeniem
11.01.2019 22:55
Hehe argumenty przeciwników połączenia są takk górnolotne że dzieci z klas 6 sie z nich smieją. A pani Wózek to prawdziwy bojownik o dobro dzieci, żenada. Prawda jest tak że obecna dyrekcja to kontynuacja układu Poprzedniego dyrektora. A wielcy przeciwnicy chyba mają tak glupie dzieci ze musza isc w konszachty z dyrekcjazeby uzyskac dla nich promocję!!! A argument ze liceum ma słabe wyniki, a może ktoś pochwali sie tymi super wynikami podstawówki 153, może jaśnie pani dyrektor poda nam w jakich terminach są kółka przedmiotowe przygotowujące do olimpiad??
Rodzic
11.01.2019 15:56
Ogon nie może merdać psem. Rada Rodziców chyba o tym zapomniała. Zdecydowane NIE dla połączenia.
Rodzic
11.01.2019 15:34
Ja się zastanawiam o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi przecież jak by to było naprawdę tak jak to jest przedstawione to czemu już dwa razy urząd miasta odrzucił ten super pomysł. Czy ktoś zapytał nasze dzieci czy jest im tak bardzo źle? Proszę zaobserwować że w naszej szkole wszystko jest źle to czemu jest tyle dzieci chętnych aby uczęszczać do właśnie tej szkoły i to nie tylko z rejonu. Przecież to rodzice wybierają im szkołę? To dlaczego wybrali tą placówkę jak jest w niej tak źle! Proszę zauważyć że są dzieci które mają starsze rodzeństwo co oznacza ze rodzic wybierając to szkołę bo ma do niej i do nauczycieli zaufania. Dlatego nie rozumiem o co chodzi. I jaki cel ma w tym wszystkim Pan dyrektor Gaweł dobro dzieci z podstawówki? Nie wierzę. Problemem naszej szkoły nie jest za mały budynek czy rządy nowej Pani dyrektor tylko to że rodzice chcą rządzić szkołą a najbardzie na tym ucierpią nasze dzieci dlatego nie powinno dojść do połączenia właśnie dla dobra dzieci dziękuję
Zwolennik spoza Krakowa
11.01.2019 12:33
Ciekawa koncepcja, obecności starszych uczniów ostudzi zapędy starszaków z podstawówki, nie będą czuli się panami szkoły. Kwestia poziomu szkół, jeśli szkoła średnia da przykład do naśladowania, to dobre rozwiązanie nawiązujące do najlepszych przykładów zespołów szkół gimnazjum i ponadgimnazjalnych. daje narzędzie nauczycielom do kierowania uczniów na tory edukacji dla nich najwłaściwsze, a co za tym idzie sukcesy w konkursach olimpiadach. Życzę powodzenia
Przeciwnik połączenia szkół
10.01.2019 23:09
Ja w przeciwieństwie do górnolotnych peanów na temat połączenia obu szkól w jeden organizm wyrażam zdecydowany sprzeciw. Być może dla części rodziców dzieci ze szkoły podstawowej nr 153 to połączenie ma sens. Dla mnie nie ma. I wiem , że mój głos nie jest w tym przypadku odosobniony.Sam chodziłem do szkoły podstawowej w latach 80 tych i od początku byłem przeciwny reformie gimnazjalnej. Mimo, ze jestem zdecydowanym przeciwnikiem Pisu i jego gierkowskiej propagandy z ulgą przyjąłem decyzję o powrocie do modelu szkoły podstawowej 8 letniej. Być może dla młodszych rodziców, którzy sami zaliczyli system gimnazjalny takie połączenie szkól nie jest niczym nowym. Tymczasem dla wielu dzieci w wieku 12 czy 13 lat perspektywa przeniesienia się do budynku w którym są licealisci tak różowo już nie wygląda. Mówiąc kolokwialnie dzieci tej zmiany zwyczajnie się boją. A o tym jakoś nikt w artykule ani komentarzach nie wspomniał. Co by nie mówić mieszczące się w budynku obok podstawówki liceum a także wcześniejsze gimnazjum nigdy nie błyszczało w rankingach szkół . Mam wręcz nieodparte wrażenie, że placówka ta była niejako utrzymywana na siłę. Ja widziałbym inne rozwiązanie. Po zakończeniu nauki przez obecnych uczniów liceum należałoby po prostu tę szkołę zamknąć a posiadany przez nią budynek przeznaczyć na potrzeby szkoły podstawowej. Nikt o tym na głos nie mówi ale dla części dzieci obecnych klas szóstych czy siódmych perspektywa połączenia obu szkól może oznaczać konieczność zmiany szkoły. Na koniec dodam tylko że przeprowadzona przez Pis reforma edukacji zaczyna wyglądać tak jak wszystkie działania tej partii. Jednym słowem rakiem również na tym polu partia rządząca się wycofuje. W założeniu swoim bowiem reforma edukacji miała przywrócić 8 letni model szkolnictwa realizowany w miarę możliwości w jednym budynku. Szkolą 153 też nie jest bez winy. Nie trzeba było zakładać dodatkowych klas sportowych. Tak jak było czyli model oparty na 8 poziomach po dwie klasy sprawdzał się bardzo dobrze. Niestety innowacyjność czy uatrakcyjnienie oferty zajęciowej nie zawsze i nie wszędzie sprawdza się tak samo dobrze.
Mama
10.01.2019 15:31
Te szkoły trzeba połączyć dla dobra dzieci i nauczycieli oraz także budżetu miasta . Większość rodziców jest za. więc niech prezydent miasta posłucha ich glosu
Rodzic zainteresowany połączeniem szkół
10.01.2019 14:04
Cóż, nie po raz pierwszy krakowska edukacja staje wobec faktu negowania przez środowiska pedagogiczne (bo domniemam, iż radni działają w ich partykularnym interesie) potrzeb rozwiązywania istotnych problemów uczniów, a więc krakowskich dzieci i młodzieży. Podczas ustalania nowej siatki szkół w grudniu 2016 r. można było zaobserwować jak powszechne jest to zjawisko. Szkoła podstawowa nr 153 nie jest jedynym takim przypadkiem, gdzie warunki nauczania i komfort dzieci przegrywają z interesem rad pedagogicznych oraz dyrektorami, a w zasadzie ich uprzedzeniami i obawami. Obecnie istnieje w Krakowie co najmniej 8-10 szkół podstawowych z wygaszanymi gimnazjami, po których zaczyna hulać wiatr, mimo iż sąsiadują z nimi szkoły podstawowe , które są nadmiernie przepełnione i mogłyby podzielić się uczniami z tymi znacznie mniej obciążonymi, ale zasadniczo nikt nic nie robi w tej sprawie. Jak zatem możliwe jest, aby rodzice, mieszkańcy tego miasta pozwalali na taki stan rzeczy? Jak możliwe jest, aby problem SP153 nie był rozstrzygany w prosty sposób - administracyjnie, ale za pomocą decyzji podejmowanych w warunkach "burzowych" podczas sesji rady miasta? Przecież sprzeciw rodziców SP153 dot. wyłącznie klas młodszych (1-5/6), a nie ostatnich klas, czyli 7 i 8. Dlaczego rada pedagogiczna SP153 oraz radni demonizują naukę uczniów klas VII i VIII w razem z licealistami, a nie protestowali przeciwko utrzymaniu nauki w zespole szkół liceum i gimnazjum, gdzie uczęszczali uczniowie w tym samym przedziale wiekowym? Czy to nie jest jakieś kuriozum? Czy naprawdę nikt nie dostrzega w tym działania ściśle partykularnego, nie mającego nic wspólnego z dobrem ucznia? Zadam pytanie szanownej radnej, pani Teodozji Maliszewskiej używając jej retoryki: czy nie obawia się Pani, iż w tak przepełnionej szkole jak w SP153 "kurczęta są właśnie nadmiernie zadeptywane"? I jeszcze: Szanowni Pedagodzy SP153 i nie tylko: myślę, iż ten etap jakże "cudownej" reformy edukacji - jest tym właśnie momentem, w którym możecie pokazać ile jest w Was pasji i powołania, a ile prywaty i chłodnej kalkulacji.
Rodzic
10.01.2019 09:51
Tak dla połączenia szkół .nie dla starej dyrekci s.podst. dajcie tam nowych dyrektorów co wreszcie popchną szkole w 21 wiek . Podstawówka musi być wyremontowana bo wniej smierdzi grzybem i stęchlizną . A dzieci teraz są upchane jak śledzie od świtu!!! Wstyd że obok stoi szkoła prawie pusta a dzieci muszą ślęczeć przy kompocie !!
Warto być doinformowanym
09.01.2019 18:53
Chyba autor tekstu nie odrobił zadania domowego i nie przygotował się w pełni do napisania artykułu. "Tymczasem w sąsiedniej szkole jest zaledwie 5 klas i aż 20 pomieszczeń do nauki." Podając liczbę oddziałów warto mówić o całości. Gdzie więc zostały ujęte oddziały gimnazjum? No właśnie-nie zostały, a klasy są
Precz z ukladem, tak dla połączenia szkół
09.01.2019 18:04
Tlko połączenie szkół daje szanse na jednoznianowosc w tej szkole podstawowej. A pani Wózek chyba kpi sobie z rodziców mowiac ze w niektorych klasach trzeba przychodzic na 7 i konczyc po 16 bo maja za duzo zajec. Niech ktos wywali ten układ z tej szkoły podstawowej, bo sytuacja jak w PRL. Pania tatarczuch zdała sobie sprawę że na radzie rodziców projekt uzyska poparcie to bie poddała go dyskusji tylko poszła i wyraziła swoją oponię jako rodzice. Mam nadzieje ze pani Wózek podzieli losy Hrynczuka. A zespol szkol dostanie gospodarnego dyrektora
Konrad Kułakowski
09.01.2019 17:06
Spora część argumentów, zwłaszcza przeciw połączeniu dwóch szkół jest niedorzeczna. Np argument, że "odległość między szkołami jest zbyt duża". W rzeczywistości to 50 metrów. Podobnie argument o tym, że uczniowie podstawówki będą mieszać się z licealistami. Otóż w/g mi znanych ustaleń klasy od 1 do 6 miały by uczyć się w jednym z budynków, klasy 7,8 oraz klasy licealne - w drugim budynku. O żadnym zadeptywaniu "kurczaków" nie może więc być mowy. Podobnie, nie przypominam sobie by reforma edukacji wspominała gdzieś, że szkoła musi być fizycznie jednym budynkiem. A argumentów za połączeniem jest wiele. Dzieci w przepełnionej podstawówce uczą się na stołówce, nie ma tam pracowni specjalistycznych, lekcje wychowania fizycznego muszą być prowadzone w klubie sportowym zamiast w szkole. Ba, ze względu na problemy lokalowe był nawet pomysły likwidacji harcówki! Stefanowi Kisielewskiemu, który lubił operować paradoksem, przypisywane jest powiedzenie: "wziąć za mordę i wprowadzić liberalizm". Cóż, wydaje się, że ta recepta pasuje tu jak ulał. "Wziąć za mordę i połączyć obie szkoły" Miejmy tylko nadzieję, że radni wezmą sobie do serca nauki mistrza Kisiela.
Popierający połaczenie szkół
09.01.2019 16:42
Nie straszmy dzieci młodszych "potworami" z liceum! Przecież tam są dwa odrębne budynki. To może sprawić, że maluchy będą jeszcze JESZCZE BARDZIEJ po połączeniu - gdy uczniowie klas siódmych i ósmych przejdą do budynku liceum. A dzieci z podstawówki teraz właśnie są jak te "zadeptywane kurczęta"...., stłoczone w zbyt małej liczbie sal lekcyjnych w SP153, odbywające zajęcia na stołówce, zmuszone zaczynać lekcje o 7.10 i kończyć po 16.00. "Oczywistą oczywistością jest", że należy utworzyć zespół szkół. Tylko z głową! I koniecznie wybrać nową dyrekcję dla obu placówek. Kogoś, kto nie jest z tego środowiska. Kogoś, kto zadba o doinwestowanie obiektów, odpowiedni podział sal między klasy, sprawiedliwe korzystanie z infrastruktury sportowej, kto pojedna nauczycieli w skłóconych szkołach i z sukcesem unowocześni szkoły, by dzieciom uczyło się lepiej, by mogły korzystać z lepszych warunków i nie były zakładnikami zakompleksionych i zastraszonych nauczycieli. Nauczycieli, którzy niejednokrotnie nawet nie wiedzą, że są wartościowi i w sprzyjającym, stymulującym otoczeniu mogą dać jeszcze więcej od siebie dla dzieci, a w zamian uzyskać uznanie w oczach kierownictwa oraz sprawiedliwą, rzetelną okresową ocenę. Nie można trwać w przekonaniu, ze tylko to, co było jest OK, a wszystko, co przyjdzie nowe będzie złe. Do przodu! Myślmy o dzieciach, ale także o nauczycielach, bo połączenie to lepsze perspektywy także dla nich.

Dodaj komentarz

made in osostudio