Jeżeli nie uporamy się z tym problemem w porę, każde zadanie na temat zegara i czasu pozostanie poza zasięgiem dziecka.
A gdyby tak zacząć od początku? Od przypomnienia słownictwa związanego z czasem, powtórzenia rachunków pamięciowych do 60, odwołania się do doświadczeń z mierzeniem odcinków? Warto spróbować, jeśli inne metody zawiodły.
Jeśli Państwa dziecko – mimo wielokrotnych tłumaczeń – nie było dotąd w stanie nauczyć się odczytywania godzin na tarczowym zegarze, polecamy ten sposób. Naukę podzieliliśmy na cztery etapy (Czas na słówka, 60 minut na godzinę, Zegar z jedną wskazówką, Zegar z drugą wskazówką). Ponownie zapraszamy też do krainy Matlandii.
Materiały do pobrania:
Czas na słówka
60 minut na godzinę
Zegar z jedną wskazówką
Zegar z drugą wskazówką
Materiały do wycięcia
Matlandia:
www.matlandia4-1.gwo.pl
www.matlandia4-2.gwo.pl
www.matlandia4-3.gwo.pl
www.matlandia4-4.gwo.pl
www.matlandia4-5.gwo.pl
Opracowanie: Aleksandra Golecka-Mazur