Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Rodzice walczą o lepsze stopnie dla swoich dzieci: piszą maile, straszą kuratorem [ROZMOWA]

15.06.2020

Anna Kolet-Iciek redakcja@miastopociech.pl

Rodzice walczą o lepsze stopnie dla swoich dzieci: piszą maile, straszą kuratorem [ROZMOWA]
O ocenianiu uczniów, nauczaniu w czasie pandemii i o kosztach zdalnej edukacji rozmawiamy z Aleksandrą Karasiewicz, nauczycielką języka niemieckiego, która po 10 latach spędzonych w korporacji zdecydowała się na pracę w szkole podstawowej.


"Czasem się uginałam. Mam dziecko na utrzymaniu i nie chciałam stracić pracy"

Anna Kolet-Iciek: Rzecznik Praw Dziecka zaapelował do nauczycieli, by w związku z epidemią koronawirusa podnieśli swoim uczniom oceny na koniec roku szkolnego o jeden stopień.

Aleksandra Karasiewicz: Nie odpowiem pozytywnie na ten apel.

Rzecznik twierdzi, że “uczniowie ponieśli największe konsekwencje zdalnej edukacji" i taka rekompensata im się należy.


Uczniowie pracowali na swoje oceny przez cały rok szkolny, nie tylko przez okres nauki zdalnej. Ocenianie już samo w sobie jest trudnym zadaniem i wymaga rzetelnej analizy.
Pod uwagę bierzemy wszystkie kwestie, również możliwości techniczne uczniów, ich zaangażowanie, czy trudności w uczeniu się. Jest to proces bardzo indywidualny. Ubolewam nad tym, że rzecznik nie odniósł się wcześniej chociażby do kwestii organizacji sprzętu dla uczniów.

Bo jak się okazuje w procesie edukacji najważniejsze są oceny.

I najlepiej, żeby to były dobre oceny. W wielu szkołach o stopniach dzieci w dużej mierze decydują rodzice.

W jaki sposób?

Kiedy nie podoba im się ocena wystawiona dziecku przez nauczyciela naciskają by zmienił swoją decyzję. Dostałam wiele maili od rodziców z mniej lub bardziej subtelnymi prośbami o podwyższenie stopnia.

Na czym polegają te mniej subtelne prośby?

Na straszeniu nauczyciela dyrektorem lub kuratorium oświaty. Nauczyciele boją się takich sytuacji, bo każdemu z nas zależy na utrzymaniu posady. Z moich obserwacji wynika, że nawet 30-40 procent próbuje w jakiś sposób ingerować w sprawie ocen. Niewątpliwie chcą jak najlepiej dla swojego dziecka, ale często nie rozumieją, że w ten sposób je krzywdzą.

Jak rodzice uzasadniają swoje prośby o podniesienie stopnia?

Twierdzą na przykład, że dzięki lepszej ocenie ich pociecha będzie bardziej zmotywowana do pracy, ale ja uważam, że będzie dokładnie odwrotnie. W ten sposób dziecko uczy się, że nie musi wiele robić, bo mama czy tata i tak wywalczą dla niego lepszy stopień. Dochodzi do sytuacji, że uczeń ma średnią 3,11, a rodzic domaga się żeby na koniec roku dostał czwórkę, a nawet piątkę.

Często się pani ugina pod presją rodziców i dla świętego spokoju podciąga noty?

Na początku były takie sytuacje, że się uginałam, bo szczerze mówiąc bałam się o swoją posadę, mam małego synka na utrzymaniu i nie mogę sobie pozwolić na utratę pracy. Kiedy widzę, że uczeń jest mniej zdolny, ale za to pracowity, to staram się spojrzeć na sprawę nieco łagodniej. Inaczej jest w przypadku osób, które nie starają się i nie przygotowują do zajęć, a chcą mieć dobre stopnie. Odmawiając zawsze uzasadniam dlaczego to robię. Martwi mnie proces “inflacji ocen”. Żyjemy w bardzo konkurencyjnym społeczeństwie. Wielu rodziców chce, aby dzieci uzyskały wiedzę potrzebną do zdobycia dobrego zawodu, a co za tym idzie, wysokiego wynagrodzenia. Zdarza się, że dzieci mają bardzo dużo obowiązków, w których gdzieś gubi się dzieciństwo. Presja związana z jak najlepszymi wynikami i nierzadko wygórowanymi oczekiwaniami na zbyt wielu polach bardzo negatywnie wpływa na młodych ludzi. Powoduje między innymi utratę wewnętrznej motywacji, ale też satysfakcji z włożonego w pracę wysiłku. Wpływa na samoocenę. Lęk przed niepowodzeniem czy strach przed porażką mogą działać destrukcyjnie. Zawsze staram się porozmawiać na ten temat z moimi uczniami jeśli zauważam problem.

"Martwi mnie, że nauczyciele nie mają szacunku w społeczeństwie. Rodzic i uczeń może zrobić z nauczycielem wszystko"


Dlaczego zdecydowała się pani na pracę w szkole?

Wcześniej przez 10 lat byłam zatrudniona w korporacjach, ale z wykształcenia jestem nauczycielem języków niemieckiego i hiszpańskiego. Bardzo lubię uczyć i przez cały ten czas czułam, że muszę coś zmienić, bo dla mnie ważne jest, żeby robić coś co daje konkretne efekty. W korporacji miałam cały czas wrażenie, że moja praca jest bardzo monotonna i że się nie rozwijam. Po tym roku mogę powiedzieć, że nie żałuję swojej decyzji i chcę zostać w szkole, ale niektórymi sprawami jestem rozczarowana.

Na przykład czym?

Brakuje mi chociażby współpracy z rodzicami. Większość z nich jest zabiegana, nie mają czasu lub po prostu nie chcą interesować się sprawami edukacji swoich dzieci. Często pojawiają się w szkole lub nawiązują kontakt z nauczycielem, dopiero kiedy w dzienniku pojawia się jakaś gorsza ocena i najczęściej winą za to obarczają nauczyciela. Bardzo martwi mnie również to, że nauczyciele nie mają szacunku w społeczeństwie. Dziś rodzic i uczeń może zrobić z nauczycielem wszystko. Do tego ogromna fala hejtu, która spadła na nauczycieli przy okazji ubiegłorocznego strajku, ale i teraz w okresie nauczania zdalnego.

Rodzice często mówią, że to oni obecnie wykonują całą pracę za nauczycieli, którzy ograniczają się do wysłania maila z zadaniami.

Wszyscy zostaliśmy postawieni w sytuacji, do której nie byliśmy przygotowani. Ja jestem młodą osobą, całe życie pracowałam z komputerem i nie mam problemu z nowymi technologiami, ale wielu nauczycieli to osoby starsze, które nie są tak obeznane z komputerem, więc dla nich była to trudna sytuacja i nie każdy mógł jej podołać. Z pewnością są nauczyciele, którzy ograniczają się do wysyłania maili z zadaniami, ale są też tacy, którzy poświęcają teraz znacznie więcej czasu, by przygotować się do zajęć. Prowadzą lekcje on-line, nagrywają dla uczniów dodatkowe filmiki, przygotowują karty pracy i ćwiczenia.

"Mamy prawo się złościć o wysokie rachunki nie tylko za prąd, ale też telefon, dodatkowy sprzęt, który musieliśmy zakupić"


I narzekają, że muszą ponosić koszty zdalnej edukacji.


Wiem, że jest to źle odbierane w społeczeństwie, ale proszę mi wierzyć, gdyby ktoś w prywatnej firmie powiedział mi, że muszę pracować na własnym sprzęcie, zakupić sobie wszystkie potrzebne do tego rzeczy, zapewnić szybkie łącze internetowe i samemu za nie zapłacić to byłoby nie do pomyślenia. Częściowo roszczenia nauczycieli są więc uzasadnione. Mamy prawo się złościć o wysokie rachunki nie tylko za prąd, ale też telefon, dodatkowy sprzęt, który musieliśmy zakupić. To są narzędzia pracy, a nie nasze widzimisię.
Nigdy wcześniej, nawet pracując zdalnie, nie musiałam korzystać z prywatnego sprzętu, miałam też dopłatę do internetu, natomiast zaczynając pracę w szkole na dzień dobry wydałam ponad 600 zł na książki. Regularnie kupuję bloki, papier kolorowy, różne przybory plastyczne, które wykorzystuję do przygotowania materiałów dla dzieci, drukuję na swojej drukarce kolorowe obrazki, laminuję w punkcie. Gdyby nauczyciele nie dopłacali z własnej kieszeni, lekcje opierałyby się głównie na podręczniku i ćwiczeniach.

Ile panią kosztowała pandemia?

Poniosłam koszty nowego laptopa, co prawda kupiłam go jeszcze przed kwarantanną jednak na starym nie byłabym teraz w stanie pracować, bo był za wolny i już zniszczony. 100 złotych wydałam na program antywirusowy, żeby zabezpieczyć swój komputer, bo przy tej ilości ściąganych materiałów i prac uczniów to konieczność; do tego myszka, bo bez niej poprawianie zadań uczniów czy sprawdzianów to katorga. Rachunek za prąd też z pewnością pójdzie w górę. Do tego dochodzą kwestie zdrowotne. Niedawno przeprowadziłam się do nowego mieszkania i nie mam jeszcze stołu, nie mówiąc o biurku, więc cały okres pandemii spędziłam siedząc na podnóżku przy blacie kuchennym, co było ogromnym wyzwaniem dla mojego kręgosłupa. I to wszystko przy zarobkach rzędu 1800 złotych miesięcznie, bo tyle dostaje stażysta. W dzisiejszych czasach taka pensja na niewiele wystarcza zwłaszcza kiedy nie ma z kim dzielić kosztów życia. Między innymi dlatego nie zdecydowałam się na pracę w szkole po ukończeniu studiów. Chciałam się usamodzielnić. W korporacji już po trzech latach pracy zaproponowano mi taką kwotę, jaką moja mama dostaje po 36 latach pracy w szkole.

Nauczyciele mało zarabiają, ale też niewiele pracują w porównaniu z innymi zawodami, bo tylko 18 godzin w tygodniu. Taka jest obiegowa opinia o tym zawodzie.

To mit, że nauczyciele mało pracują. Samo przygotowanie do lekcji pochłania mnóstwo czasu i to nie jest tak, że można się przygotować raz na cały czas, bo podręczniki zmieniają się bardzo często, różne są też grupy uczniów. Mamy rady pedagogiczne, spotkania, zebrania, wyjazdy, organizujemy szkolne uroczystości. To wszystko pochłania mnóstwo czasu. Mój etat to 24 godziny tygodniowo przy tablicy, ale w rzeczywistości jest tego znacznie więcej. Z ciekawości policzyłam, ile tak naprawdę poświęcam czasu na pracę i wyszło mi około 60 godzin tygodniowo. W ostatnich miesiącach, w związku z koniecznością przygotowania lekcji zdalnych siedziałam przy komputerze do drugiej, czasem trzeciej w nocy. Zresztą, będąc nauczycielem tak naprawdę cały czas jestem w pracy. To jest bardzo osobisty zawód, w którym trzeba być gotowym dać coś z siebie. Wychodzę ze szkoły i myślę co zrobić, żeby było lepiej, żeby Jaś umiał, a Zosia zrozumiała...

Fot. archiwum prywatne

Komentarze (200)

Basia
30.11.-1 00:00
Proszę Pani, jestem matką jednej z uczennic, które Pani uczyła. Na początku chciałbym zaznaczyć, że Pani deluzyjne metody wychowawcze są karygodne. Mobbing i stygmatyzowanie są na porządku dziennym. Moja córka miała stany depresyjne od Pani metod wychowawczych. To, że pracowała Pani w Cisco nie znaczy że jest Pani kompetenta w wypowiadaniu się o rynku pracy. Narzeka Pani o niskie zarobki nauczycieli, w tym samym będąc chyba najgorszą z nich. I ten Pani Facebook. Na Boga tak nie można wysyłać postów, w których płody są miażdżone ołówkiem. Jak ma Pani być autorytetem, jeśli nie powinna być Pani dopuszczona do szkolnictwa. Do tego ceny antywirusa są mocno zawyżone. Studiowałam poszczególne firmy zajmujące się ta usługą, a to że Pani ma manię prześladowań to nie jest wina uczniów. Pozdrawiam
Aneta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Michał
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Karolina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Piotr
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Paula
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Tomasz
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Marta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Karolina
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Łukasz
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Joanna
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Monika
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Paweł
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Anita
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Natalia
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Karol
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Magdalena
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Mateusz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Tomasz
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Ewa
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Marcin
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Paulina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Kamil
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Aneta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Michał
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Karolina
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Piotr
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Paula
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Tomasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Marta
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Karolina
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Łukasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Joanna
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Monika
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Paweł
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Anita
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Natalia
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Karol
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Magdalena
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Mateusz
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Tomasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Ewa
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Marcin
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Paulina
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Kamil
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Aneta
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Michał
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Karolina
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Piotr
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Paula
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Tomasz
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Marta
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Karolina
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Łukasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Joanna
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Monika
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Paweł
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Anita
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Natalia
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Karol
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Magdalena
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Mateusz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Tomasz
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Ewa
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę
Marcin
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać samoocenę uczniów, co może utrudniać dalszy rozwój ich językowy
Paulina
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów, co wymaga pilnej interwencji
Kamil
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów w klasie, co może prowadzić do spadku zaangażowania w naukę
Aneta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka
Michał
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na motywację uczniów, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego
Karolina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich osiągnięcia
Piotr
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do utraty zainteresowania przedmiotem uczniów, co jest niepokojące
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Paula
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, któremu trzeba się przyjrzeć.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To jest sytuacja, która wymaga pilnej interwencji.
Marta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką języka.
Karolina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Łukasz
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów, co może prowadzić do utraty ich zainteresowania nauką.
Joanna
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w proces edukacyjny.
Monika
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny mogą prowadzić do obniżenia morale uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich osiągnięcia w tej dziedzinie.
Paweł
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą negatywnie wpływać na samopoczucie uczniów niemieckiego, co może skutkować utratą ich zainteresowania przedmiotem.
Anita
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę.
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Natalia
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, któremu trzeba się przyjrzeć.
Karol
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To jest sytuacja, która wymaga pilnej interwencji.
Magdalena
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką języka.
Mateusz
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów, co może prowadzić do utraty ich zainteresowania nauką.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w proces edukacyjny.
Ewa
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny mogą prowadzić do obniżenia morale uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich osiągnięcia w tej dziedzinie.
Marcin
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą negatywnie wpływać na samopoczucie uczniów niemieckiego, co może skutkować utratą ich zainteresowania przedmiotem.
Paulina
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę.
Kamil
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Aneta
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, któremu trzeba się przyjrzeć.
Michał
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To jest sytuacja, która wymaga pilnej interwencji.
Karolina
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką języka.
Piotr
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów, co może prowadzić do utraty ich zainteresowania nauką.
Paula
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w proces edukacyjny.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny mogą prowadzić do obniżenia morale uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich osiągnięcia w tej dziedzinie.
Marta
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą negatywnie wpływać na samopoczucie uczniów niemieckiego, co może skutkować utratą ich zainteresowania przedmiotem.
Karolina
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę.
Łukasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Joanna
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, któremu trzeba się przyjrzeć.
Monika
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To jest sytuacja, która wymaga pilnej interwencji.
Paweł
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką języka.
Anita
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów, co może prowadzić do utraty ich zainteresowania nauką.
Natalia
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w proces edukacyjny.
Karol
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny mogą prowadzić do obniżenia morale uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich osiągnięcia w tej dziedzinie.
Magdalena
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą negatywnie wpływać na samopoczucie uczniów niemieckiego, co może skutkować utratą ich zainteresowania przedmiotem.
Mateusz
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na morale uczniów, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę.
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, któremu trzeba się przyjrzeć.
Ewa
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To jest sytuacja, która wymaga pilnej interwencji.
Marcin
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką języka.
Paulina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Kamil
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów, co może prowadzić do utraty ich zainteresowania nauką.
Aneta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w proces edukacyjny.
Michał
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny mogą prowadzić do obniżenia morale uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich osiągnięcia w tej dziedzinie.
Karolina
30.11.-1 00:00
Widzę, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą negatywnie wpływać na samopoczucie uczniów, co może skutkować utratą ich zainteresowania przedmiotem.
Piotr
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności językowych uczniów, co może prowadzić do spadku ich zainteresowania nauką.
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną stresu u uczniów niemieckiego, co może prowadzić do utraty motywacji do nauki języka.
Paula
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą wpływać na samoocenę uczniów, co może prowadzić do utraty ich zaangażowania w naukę.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać poczucie własnej wartości uczniów w klasie niemieckiego, co może skutkować spadkiem ich motywacji do nauki.
Marta
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki.
Łukasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać pewność siebie uczniów, co może negatywnie wpływać na ich motywację do nauki.
Joanna
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną stresu u uczniów niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Monika
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą negatywnie wpływać na zaangażowanie uczniów w naukę, co jest niepokojące.
Paweł
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać samoocenę uczniów w klasie niemieckiego, co może wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy.
Anita
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do spadku motywacji uczniów. To problem, który należy poważnie potraktować.
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. To sytuacja, którą należy monitorować i rozwiązać.
Natalia
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą ograniczać rozwój umiejętności komunikacyjnych uczniów, co może prowadzić do utraty zainteresowania nauką języka.
Karol
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny mogą być przyczyną frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Magdalena
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą mieć negatywny wpływ na samopoczucie uczniów, co może przyczynić się do utraty motywacji.
Mateusz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą wpływać na poczucie własnej wartości uczniów w klasie niemieckiego, co może prowadzić do spadku ich zaangażowania w naukę.
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Widzę, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą powodować stres u uczniów, co może skutkować utratą zainteresowania nauką języka.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżać motywację uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku efektywności procesu edukacyjnego.
Ewa
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do zmniejszenia entuzjazmu uczniów do nauki języka, co jest niepokojące.
Marcin
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą przyczyniać się do utraty pewności siebie u uczniów, co może negatywnie wpłynąć na ich osiągnięcia.
Paulina
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą ograniczać rozwój umiejętności językowych uczniów niemieckiego, co może prowadzić do utraty zainteresowania przedmiotem.
Kamil
30.11.-1 00:00
Widzę, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać morale uczniów i powodować spadek ich zaangażowania w naukę.
Aneta
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny mogą mieć negatywny wpływ na samoocenę uczniów, co może prowadzić do utraty motywacji do nauki niemieckiego.
Michał
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą zniechęcać uczniów do angażowania się w naukę niemieckiego, co może prowadzić do obniżenia jakości ich osiągnięć.
Karolina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą prowadzić do frustracji i zniechęcenia uczniów do nauki.
Piotr
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą zmniejszać chęć do nauki niemieckiego u uczniów, co może prowadzić do obniżenia osiągnięć w tej dziedzinie.
Katarzyna
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na morale uczniów. To może prowadzić do utraty motywacji.
Paula
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na pewność siebie uczniów w klasie niemieckiego. To sytuacja, którą należy rozwiązać.
Tomasz
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą mieć negatywny wpływ na samopoczucie uczniów i ich zainteresowanie nauką języka.
Marta
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą demotywować uczniów do nauki niemieckiego, co może prowadzić do spadku osiągnięć w tej dziedzinie.
Karolina
30.11.-1 00:00
Zauważyłem, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego wpływają na poziom motywacji uczniów. To wyzwanie dla systemu edukacji.
Łukasz
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą być przyczyną stresu i frustracji u uczniów, co może prowadzić do utraty zainteresowania nauką niemieckiego.
Joanna
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny od nauczycieli niemieckiego przyczyniają się do spadku zainteresowania uczniów tym przedmiotem.
Monika
30.11.-1 00:00
Surowe oceny mogą obniżyć poczucie własnej wartości uczniów, co może wpłynąć na ich chęć do dalszej nauki niemieckiego.
Paweł
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że surowe oceny mogą prowadzić do zmniejszenia entuzjazmu do nauki niemieckiego. To wymaga działań mających na celu poprawę sytuacji.
Anita
30.11.-1 00:00
Coraz więcej rodziców zauważa, że surowe oceny od nauczycieli niemieckiego mogą obniżać morale i motywację uczniów.
Krzysztof
30.11.-1 00:00
Widzę, jak surowe oceny wpływają na motywację mojego dziecka do nauki niemieckiego. To wymaga uwagi ze strony szkoły.
Natalia
30.11.-1 00:00
Obniżenie pewności siebie przez surowe oceny może mieć negatywny wpływ na dalszy rozwój językowy uczniów niemieckiego.
Karol
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego przyczyniają się do utraty motywacji do nauki. To wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć.
Magdalena
30.11.-1 00:00
Jestem świadkiem tego, jak surowe oceny wpływają na morale uczniów w klasie niemieckiego. Widzę, że coraz mniej z nich wykazuje zainteresowanie przedmiotem.
Mateusz
30.11.-1 00:00
W ostatnim czasie zauważyłem, że surowe podejście do ocen prowadzi do zmniejszenia zaangażowania uczniów w naukę niemieckiego. To jest niepokojące.
Aleksandra
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że coraz więcej uczniów traci zainteresowanie niemieckim z powodu surowych ocen. To sygnalizuje potrzebę zmiany podejścia do oceniania, aby zachęcić ich do dalszej nauki
Tomasz
30.11.-1 00:00
Wiele dzieci narzeka na surowe oceny w niemieckim. To sprawia, że stają się bardziej zniechęcone do nauki. Musimy znaleźć sposób, aby motywować je do dalszego rozwoju
Ewa
30.11.-1 00:00
Surowe oceny od nauczycieli niemieckiego sprawiają, że uczniowie tracą ochotę na naukę. To niepokojące, ponieważ może to wpłynąć na ich dalszy rozwój językowy
Marcin
30.11.-1 00:00
Obserwuję, że atmosfera wokół nauki niemieckiego staje się coraz bardziej negatywna z powodu surowych ocen. To może mieć poważne konsekwencje dla zainteresowania uczniów tym językiem
Paulina
30.11.-1 00:00
Coraz więcej uczniów wyraża frustrację z powodu surowych ocen od nauczycieli niemieckiego. To prowadzi do utraty zainteresowania przedmiotem i obniżenia motywacji do nauki
Kamil
30.11.-1 00:00
Wielu rodziców dzieli się swoimi obserwacjami na temat negatywnego wpływu surowych ocen na motywację ich dzieci do nauki niemieckiego. To problem, który trzeba rozwiązać
Aneta
30.11.-1 00:00
Ostatnio zauważyłem, że coraz więcej uczniów traci entuzjazm do nauki niemieckiego. Wielu z nich skarży się na surowe oceny, które otrzymują od nauczycieli
Michał
30.11.-1 00:00
Często słyszę, jak uczniowie narzekają na surowe oceny od nauczycieli niemieckiego. To nie tylko obniża ich pewność siebie, ale też powoduje utratę zainteresowania
Karolina
30.11.-1 00:00
Mam wrażenie, że wymagający sposób oceniania wpływa negatywnie na motywację uczniów do nauki niemieckiego. Widzę, jak moje dziecko stopniowo traci zainteresowanie
Piotr
30.11.-1 00:00
Nie dość, że niemiecki jest trudny sam w sobie, to jeszcze musimy mierzyć się z surowymi ocenami od tych nauczycieli. Moje dziecko całkowicie straciło zainteresowanie
Marcin
30.11.-1 00:00
Marcin podzielił się historią swojego syna, Krzysia, który stracił zainteresowanie niemieckim przez surowego nauczyciela, który zawsze podkreślał jego słabe strony.
Paulina
30.11.-1 00:00
Ewa, mama pięcioletniej dziewczynki, powiedziała, że jej pewność siebie została zniszczona przez surowe oceny nauczyciela niemieckiego.
Kamil
30.11.-1 00:00
Paweł opisał, jak jego córka, Zuzia, straciła zapał do nauki niemieckiego przez wymagającego nauczyciela, który zawsze krytykował jej wymowę.
Aneta
30.11.-1 00:00
Marta, uczennica liceum, powiedziała, że czuje się zniechęcona do niemieckiego przez trudne testy przygotowywane przez surowego nauczyciela.
Michał
30.11.-1 00:00
Alicja podzieliła się historią swojego syna, Marcina, który stracił zainteresowanie niemieckim przez wymagającego nauczyciela, który zawsze podkreślał jego błędy.
Karolina
30.11.-1 00:00
Michał, student filologii, wspomniał, że czuje się zniechęcony do nauki niemieckiego przez ciągłe krytyki od swojego nauczyciela.
Piotr
30.11.-1 00:00
Kasia opisała, jak jej córka, Basia, straciła zainteresowanie niemieckim przez surowe oceny od wymagającej nauczycielki.
Piotr
30.11.-1 00:00
Anna, studentka germanistyki, wspomniała, jak jej nauczyciel niemieckiego zniżył jej ocenę, co mocno wpłynęło na jej motywację do nauki.
Piotr
30.11.-1 00:00
Magda, mama trzyletniego synka, powiedziała, że jej nauczyciel niemieckiego zniżył jej pewność siebie swoimi surowymi uwagami.
Karolina
30.11.-1 00:00
Michał podzielił się opowieścią o swojej córce, Zosi, która kiedyś bardzo lubiła niemiecki, ale teraz czuje się zniechęcona przez wymagającego nauczyciela.
Piotr
30.11.-1 00:00
Piotr, inny rodzic, przytaknął i opowiedział swoją historię o synu, Krzysztofie, który również ma problemy z motywacją do nauki języka niemieckiego.
Oskar
30.11.-1 00:00
Zgadzan się z komentarzem Małgorzaty
kamil
30.11.-1 00:00
z tymi cenami przesada
Jan
30.11.-1 00:00
Anna rozmawiała z sąsiadem o swojej córce, Alicji. Powiedziała, że Alicja ostatnio jest bardzo zestresowana przez lekcje niemieckiego.
Twoje Imię
30.11.-1 00:00
Anna rozmawiała z sąsiadem o swojej córce, Alicji. Powiedziała, że Alicja ostatnio jest bardzo zestresowana przez lekcje niemieckiego.
TOmek
30.11.-1 00:00
to tak nie działa
mamdoscnaukizdalnej
20.06.2020 22:09
Mój syn miał średnią 4,85 i dostał zachowanie dobre, bo w czasie nauki zdalnej mu się kamera wypinała. Jaka tu motywacja ?
PIOTR
16.06.2020 13:36
Jak w każdym środowisku obecne są czarne owce, którym nie chciało się prowadzić lekcji online. Jednak nie generalizujmy.
Obywatelka
15.06.2020 19:11
Pani Małgorzato. Owszem dostaje Pan 500+, ale taki komputer kosztuje jeden ok 2 tysięcy zł a Pan zakupić musiał 3. Nie wspomnę o tym że 500+jest dla dzieci a nie na wydawanie pieniędzy na ten sam osprzęt bo tak sobie państwo zażyczyło. A poza tym może Pan ma lokatę dla dzieci gdzie te pieniążki wpływają i po osiągnięciu pełnoletnosci pręż dzieci dopiero będzie mógł zamknąć rachunki. Ale po co myśleć o takich rzeczach skoro można wyrzygać ze ktoś ma. 500+.
Małgorzata
15.06.2020 18:37
Szanowny Panie, na zakup sprzętu dla dzieci otrzymuje Pan co miesiąc 500+ , reszty nie komentuję
OBYWATEL
15.06.2020 14:05
Jestem ojcem 3 dzieci szkolnych, musiałem zakupić 3 zestawy komputerowe z osprzętem. Bo niestety mają lekcje równocześnie. Do tego szybkie łącze światłowodowe, bo w domu jest 3 dzieci i 2 rodziców, które pracują zdalnie. Kto mi za to odda pieniądze? :( Z całym szacunkiem, ale z moich obserwacji wynika, że tylko pojedyncze jednostki (Nauczyciele) podeszli do tej nauki odpowiedzialnie, dla reszty, to były faje wakacje....

Dodaj komentarz

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

made in osostudio