Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Klasy IV-VI

Sprawność rachunkowa - dla uczniów z klas IV-VI

07.10.2014

Sprawność rachunkowa - dla uczniów z klas IV-VI
Gdy dziecko chodzi do trzeciej klasy, od różnych osób zaczyna dostawać sygnały, że w przyszłym roku czeka je HORROR. „Czwarta klasa jest bardzo trudna”, „w czwartej to się dopiero zacznie”, „teraz matematyka jest łatwa, ale zobaczysz za rok” i wreszcie – „w czwartej klasie sobie nie poradzisz”. Straszą starsi koledzy, niekiedy nauczyciele i niestety, my, rodzice. Może to sprawić, że nasze dziecko się przerazi i będzie czekać na tę groźną matematykę źle nastawione. 



więcej »

Tabliczka mnożenia i czekolady - dla uczniów z klas IV-VI

28.10.2014

Tabliczka mnożenia i czekolady - dla uczniów z klas IV-VI W starszych klasach szkoły podstawowej koniecznie trzeba znać tabliczkę mnożenia. Co zrobić, gdy nasze dziecko wciąż ma duże problemy z jej zapamiętaniem? Słyszymy, jak zapytane na przykład o iloczyn 7 ∙ 3 zaczyna w pamięci dodawać. Rozlega się nieśmiały szept pod nosem: siedem plus siedem to czternaście... czternaście i siedem to dwadzieścia jeden... Reakcją bywa nasza złość – że się nie uczy, nie stara, ma mnożyć, a dodaje!
więcej »

Zadania z treścią na chłopski rozum - dla uczniów z klas IV-VI

07.11.2014

Zadania z treścią na chłopski rozum - dla uczniów z klas IV-VI Zadania z treścią potrafią być zmorą niejednego dziecka. Bywa, że czuje się ono zagubione, nic mu nie przychodzi do głowy. Zwraca się wówczas do rodzica o pomoc.
więcej »

Tik-tak, czyli problemy z zegarem - dla uczniów z klas IV-VI

21.11.2014

 Tik-tak, czyli problemy z zegarem - dla uczniów z klas IV-VI
Z odczytywaniem godzin na zegarze dzieci miewają ogromne problemy. I nie pomaga fakt, że w (niemalże) każdym domu wisi duży tarczowy zegar, z którym można się oswoić od wczesnego dzieciństwa. Odczytywanie z niego godzin niejednemu dziecku wydaje się czarną magią. W dodatku wszyscy mu wmawiają, że to jest proste, i tłumaczą od razu na konkretnych przykładach: Zobacz, tak jest szósta, a tak pięć po szóstej, rozumiesz? A dziecko nie rozumie…
więcej »

Podróże w czasie - zadania dla uczniów z klas IV-VI

08.12.2014

Podróże w czasie - zadania dla uczniów z klas IV-VI
Wiele dzieci ma problem z obliczeniami zegarowymi. Nauczyciele zauważają, że dzieciom do lat 10 szczególne trudności sprawiają zadania, których treść dotyczy cofania się w czasie. Nam, dorosłym wydaje się, że poziom trudności jest ten sam – co za różnica: doliczyć kilka godzin czy je odjąć.
więcej »
Literatura

Maluch w szpitalu

KONKURSY

Konkurs MIASTA pociech i AGH

Aktualności

IKEA chce przyznać granty organizacjom pozarządowym i innym podmiotom, które na co dzień realizują działania mające na celu wsparcie rozwoju emocjonalnego, intelektualnego oraz aktywności dzieci i młodzieży w Polsce. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 grudnia. więcej »
Przez ostatnie 23 lata szkoły w Krakowie rywalizowały w zbieraniu makulatury. W tym roku odbyła się ostania edycja konkursu, bo - jak informuje urząd miasta - jego formuła “wyczerpała się”. więcej »

Newsletter

made in osostudio